maandag 6 september 2010

Zo'n twintig jaar later

Twee lepels mayonaise, een eierlepel mosterd, twee eierlepels ketchup, zout, peper, suiker, paprikapoeder, geprakt hardgekookt eitje, beetje water. Ik was net de dressing aan het maken die ik thuis bij mijn ouders altijd over de sla deed. Probeer maar eens! Ik maak hem ook vaak als ik ergens te gast ben of voor anderen kook, succes gewaarborgd!
Eens was er een schipper die zo'n schaaltje nog net genoeg vond en dan verbolgen zei: "Oh, was dat voor ons allemaal?" Ik dus met een rood hoofd bijmaken. Toen ik net stond te klutsen herinnerde ik mij dat en bedacht dat ik, als hij dat nu weer zou zeggen, zou zeggen:" Mayonaise, mosterd, ketchup, ........"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...