zondag 23 juli 2017

Reisvoorbereiding

We gaan 4 weken zeilen. Het doel is de zee op en het liefste richting het Kanaal.
Han is al tijden bezig om de Panacee nog veiliger, zeewaardiger en makkelijker te maken, ik verleen hand- en spandiensten, en oefen. Han hangt een windvaan achter het schip, ik leer er mee sturen, Han verbreedt de 'garage' zodat er zonnepanelen op het dak kunnen, ik zorg dat er bier in de koelkast zit, Han liert mij en mijn 80+ kilo's omhoog en ik hang een beugeltje in de zaling. Als hij van boord stapt en de schroefmachine aan mijn bootsmansstoeltje een haal maakt, blijkt het een oefening te zijn voor als ik op zee wat moet fixen in de mast. Het nieuwe bootsmansstoeltje is mijn nieuwe vriendin, vanmiddag een mooi zakje genaaid, dan kan ze veilig ver onder in de bakskist.

1 opmerking:

  1. Heel veel zeil, vaar en ander plezier gewenst!
    Ik hoef je dan niet te appen voor een bakkie op Skylge waar wij komende zaterdag weer naar toe gaan voor 2 weken....;-)
    Ik ben erg benieuwd naar je belevenissen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...