dinsdag 29 augustus 2017

Kippe-eindje

 Vrijdag, laatste avond met z'n tweeen aan boord. Morgen komt de aflossing van de wacht. Gister bleven we nog een nachtje in St. briac. De Panacee gleed met het afgaande tij in een spoelkuil. Ik sliep (lag wakker) aan de hoge kant. Dus heeft Han voor mij een soort slingerzeiltje gemaakt waar ik tegenaan kon slapen. Ik viel daarna direct in slaap. Bij het opkomende tij naar St. Malo gegaan. Even bunkeren aan de buitenkant, daarna door de sluis, en het oude, herbouwde ommuurde stadje bekijken. Zaterdag staat in het kader van poetsen. Norbert en Jantien nemen de wacht over, en dan wil je toch een schoon schip afleveren. Bier, wijn en rosé staan koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...