zondag 22 november 2009

Extreme Logging

De oud-leerlingenvereniging van mijn zeevaartschool in Delfzijl had een reünie annex jaarvergadering. Dat is om en om in de stad Groningen of in Delfzijl. Delfzijl wordt wat drukker bezocht omdat dat aan de haven is en we dan als "watermensen" wat hebben om over te kletsen. Velen zijn de 60 al gepasseerd maar sommigen varen ook nog. Dus verhalen over plaatsen om te laden, veiligheidsmaatregelen in Amerika, spuiten in bovenste buitenste bilkwardanten een kleine week na het verlaten van de haven, genieten en lachen valt er genoeg.
Meestal ben ik de jongste. Meestal ben ik de enige vrouw die leerling is geweest. Meestal hebben we desondanks een hoop lol. Want zeg nou zelf, praten over varen verveelt toch nooit. Na een uur of 4 en veel capucijners, uien, een biertje (of twee) en een hoop ervaringen van anderen rijker was ik blij dat ik op de fiets was gegaan.

Zondagmorgen stond in het teken van de herfstkap in Langweer. De wilg onderging zijn driejarige snoei, de boot onderging een flinke koelwaterbehandeling en wij een dag buiten. Heerlijk.

2 opmerkingen:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...