maandag 23 april 2007

Regen

Toen ik om 5 uur uit de school kwam voelde ik een spetter regen. Maar toen ik op de auto's keek zag ik niets, heb 't me zeker verbeeld dacht ik. Maar na Bolsward kwamen er zelfs spettertjes op de voorruit al hoefde de wissers niet aan. De laatste keer dat dit moest wat twee weken geleden, en toen alleen op de kop van de Afsluitdijk. Mijn tuintje kreeg er niets van.
Net nog dacht ik dat het allemaal goed kwam, op weg naar de supermarkt kon je het echt regen noemen. Maar nu is het al weer opgehouden. Jammer, toch maar sproeien?
Het mag niet van de baas, kost leidingwater, gelijk heeft 'ie, maar toch jammer al die gele vlekken onder de beuken.

2 opmerkingen:

  1. Erwin Krol had de verklaring: de lucht was gortdroog en daardoor verdampte de regen onderweg en bleef er niets over voor de plantjes. Stoute lucht. En nu maar gauw een echte plensbui, voordat het weekend weer begint.a

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies,

    Oh, en wat wind er bij graag, de zeilkleding van de jongens hangt al bijna een dag aan de waslijn om te luchten en het waait niet. Dat werkt ook niet lekker. Maar niet getreurd, ik ben in het voorjaar om deze tijd nog nooit zo bruin geweest in mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...