maandag 22 februari 2010

Vakantie

Ik heb even gewacht met zagen buiten tot het opgehouden was met regenen. En toen even overging in de rest van de middag heb ik het maar gewoon snel gedaan. Ik had een strook van 41 cm nodig.
Als ik aan boord kom en de planken neerzet denk ik nog:" ik hoop dat ze straks niet omgaan als er een schip langskomt." In één moeite door bedenk ik me dat er nog 20 cm ijs naast het schip ligt en ik me dus geen zorgen hoef te maken. Hoe erg kunnen gewoonten er in slijten vraag ik me af.
Eigenlijk had ik deze week bij Fokke op de werf moeten liggen. In de doe-het-zelf loods, schroef eraf, knippen en scheren, romp en opbouw in de verf. Maar diezelfde 20 cm hield mij dus tegen.
Inmiddels heb ik al een boek uit, Avatar gezien en voor mijn gezin boodschappen gedaan, Sven, Ireen, Anette, Laurine en Mark toegejuigd, en de houtkachel gaande gehouden.
Het is eigenlijk zo gek nog niet, vakantie ..............

1 opmerking:

  1. Vooral die laatste dingen hier.
    In de vakantie...
    dus: houtkachel gaande houden,
    en onze schaatsers toejuichen.
    Oja en dat boek...
    maar dat wil nog niet zo vlotten.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...