zondag 17 december 2006

Warmte met de kerst

Thuis hebben we een houtkachel en cv. Heerlijk! Ik kick er op om de kachel aan te houden 's nachts met de schuif dicht en dan 's ochtends met wat liefde, gedroogde beukeblaadjes en wat houtsnippers de fik er weer in te krijgen.
Aan boord wordt het daarintegen steeds kouder en vochtiger. Als ik per ongeluk het stuurhutraampje dicht doe en ik kom een week niet aan boord dan ben ik een halve dag aan het ventileren voordat ik weer naar buiten kan kijken. De olielamp doet wonderen. Hij verwarmt en zorgt dat er een luchtstroming ontstaat. Maar aan bakboord is de condens hardnekkig. Dat werkt niet echt als je aan het isoleren bent, je wilt het vocht niet inpakken tussen dek en isolatie.
Dus heb ik een gasbun gekocht, Han heeft hem in het dek laten zakken en volgende week komt de loodgieter hem aansluiten. Als het goed is heb ik dan een kachel in de vakantie zodat ik naar hartelust kan timmeren, schilderen en wat nog meer! You never can tell.
 Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...