zaterdag 12 juli 2008

5,8 Ampère

Bij een waterig zonnetje, dat wel, maar dat zonder stroompaal. Heerlijk toch? Ik heb meteen wat biertjes in de koelkast gegooid, samen met wat blikjes cola en sinas, zodat we voortaan tijdens het klussen koud spul hebben om te drinken.
Het zonnepaneel zit er op, had nog wel wat voeten in de aarde zo tussen de buien door, en dus hoop ik voortaan niet meer aan de "Duitse landvast" (zo noemt een vriend van me de walstroomkabel) vast te hoeven maken. Om de kosten te drukken hoef je het niet te doen hoor! Die panelen kosten genoeg, dat krijg ik er nooit uit met €0,50 gooien in de stroommeter. Maar om de vrijheid om maar te gaan liggen waar je wilt en toch te kunnen beschikken over koud bier en vers vlees. Zalig!

4 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me inderdaad handiger dan iedere keer te moeten betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Anders, helaas, de subsidie krijg je op elke aan het net teruggeleverde Ampère en geen walstroomkabel betekent ook niet terugleveren, als dat al zou kunnen op de stroompaal in de haven..
    @BB Precies en die stroompalen zitten toch altijd vol dus die race hoeven we ook niet meer te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrijheid en ook goed voor het milieu, toch? (en vrijheid kost wat :)

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...