maandag 9 februari 2009

IJs in de Dolte

Het ijs ligt nog in het water, al gaan er dagelijks één of meerder baggerschuiten door de Dolte, een nachtje vorst en wat wind en het groeit zo weer aan elkaar vast. Kortom het ging dus kriebelen bij mij. De bovenste helft van de stuurhut betimmering is na in ieder geval 44 jaar aan een vernieuwing toe en dus zat ik zondag in een stuurhut tussen de Owatrol, ijzermenie en goede hoop.
De elektriciteit onder de betimmering had ook te lijden gehad en heb ik dus allemaal afgeknipt en gelabeld. Voor zo'n sober schip vond ik het een heleboel koper bij elkaar. Binnenkort spotjes uitzoeken voor in het plafond en nieuwe ruitewissermotoren.
Je raadt nooit wat ik ga doen in de voorjaarsvakantie.....

4 opmerkingen:

  1. Dat tent-frame
    kan anders ook wel
    'n likje verf gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en zie ik daar
    wat roest,
    onder dat raam ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Anders wat leuk dat je binnenkort wat komt klussen. Jij ziet tenminste achterstallig werk, daar heb ik zelf niet zo'n talent voor.
    Ik zal alvast een slaapzak van zolder halen, kun je wel in de kuip slapen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik schat in dat jij in de voorjaarsvakantie.... ehrm... gaat skiën! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...