woensdag 30 december 2009

Koud

Zo koud was het aan boord nog niet. Het vroor toen ik binnenkwam en nadat mijn handschoenen uit waren moest direct de kachel aan want anders had ik er niets kunnen doen.
Toen het buiten harder vroor was het binnen warmer, gek? Nee, de zon scheen, en met zoveel ramen in de tent en in de stuurhut is het dan goed te doen. Maar vandaag dus niet.
De planken die ik twee dagen geleden had geschilderd waren droog en dus mocht de laatste laag er op. De verf stroperig, heb ik maar eerst bij een vriend wat koffie gedronken zodat de temperatuur in de stuurhut wat opliep, en ik hoop dat er morgen nog wat gedroogd is, wie weet krijgen we nog wat zon! De kachel heb ik ook nog maar even door laten branden, goed doel toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...