donderdag 14 augustus 2008

Afschriften

Afschriften kosten een bank geld. Dat is algemeen bekend. Kreeg je vroeger al een afschrift als er f 0,01 was overgemaakt op je rekening, krijg je ze nu één keer in de maand.
Even tussendoor: De sport was dan om achter op de overschrijvingskaart een leuk briefje schrijven aan die gene waar je het geld aan overmaakte, die overschrijving zat dan bij de afschriften. Zo kon je elkaar schrijven voor 1 cent. Terwijl die ene cent dan niet eens naar de PTT ging maar naar een vriend van je.
En nu willen ze dan naar een afschriftloze administratie. van de Visa krijg ik ze al niet meer. Moet ik zelf online uitprinten. (Gedoe om bij te kunnen houden of er bij de Peage in Frankrijk niet te veel is afgeschreven... )Bij de Postbank moet je enorm je best doen om met telebankieren niet op de knop "ik wil geen papieren afschriften meer" te drukken.
Allemaal begrijpelijk, beide banken gooien het op het milieu. Papier dat bij de meeste mensen op een stapel verdwijnt en nooit gebruikt wordt. Portokosten voor iets wat toch niemand wil zien, wees nou eerlijk wie kijkt er nog op van rood staan.
Maar dan moeten ze nu ook stoppen met het versturen van reclame voor verzekeringen, hypotheekscans, pensioenen, uitjes en kortingen. Op dik papier mooie lay out., bij Visa zelfs een kleine Glossy. Want als ik mag kiezen: wel afschriften, geen reclame.
Lang leve het milieu!

6 opmerkingen:

  1. mee eens.
    't is eigenlijk een soort van papieren spam...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens!

    Van de Rabo krijg ik nog één keer in de twee weken een afschrift, maar ik krijg vaak de vraag of ik niet alleen digitaal wil. Nee, dat wil ik niet! Laat ze maar wat minder hockey-vrouwen in de reclame betrekken (scheelt ook weer ergernis) en dat geld gebruiken om gewoon normaal bankafschriften te versturen. En dan geen onnodige reclame meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb ooit aan kunnen geven dat ik wel afschriften maar geen reclame wilde (bij de Postbank) en daar houden ze zich keurig aan (1 telefoontje was genoeg)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, idd! je hebt helemaal gelijk! Want hoeveel reclamedrukwerk wij wel niet ontvangen op 1 dag!!!
    Groetje Sillyme

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar kan ik me volledig achter scharen...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...