zondag 17 augustus 2008

Bijna

Het is bijna zover morgen om een uur of 8 gaat het weer gebeuren. In de auto richting Harlingen. Na 7 weken varen, boeken lezen, kamperen, slapen, zweten, rub varen en lessen voorbereiden gaan we weer met het echte leven beginnen. De jongens hoeven respectivelijk pas om 12 en 13 uur hun rooster te halen, voor mij helaas geen genade.
(Oh, er zijn er die het nog veel erger hebben hoor, B. is al 2 weken weer aan het ploeteren!)
Vandaag staat dus in het teken van puin ruimen. Was af, was opruimen, kamers van de mannen gezellig, fietsen rijklaar, tasjes voor morgen klaar. B. heeft het helemaal op zijn heupen en sopt de hele benedenverdieping en wat hij er verder nog bij kan verzinnen. Hymke, zij het met gezonde tegenzin, staat ook zijn mannetje als het om de fiets gaat en het aannaaien van knopen aan zijn goede garderobe. Fimme is, na het opruimen van zijn kamer, snel naar een vriendje vertrokken, de slimmerik. En ik, na de verplichte nummers waar ik niet onder uit kon komen, stap net uit bad.
Bijna over, maar nog niet helemaal.

4 opmerkingen:

  1. 'n uur of acht valt wel mee...
    wij zitten morgen op de 6.45 snelboot : (

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zielig, het kan dus altijd nog erger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben nog een ruime week vakantie, ehrm... de kinderen dan wel. Elsje moet dinsdag weer om 6.15 op. Dus ik denk nu vast even aan jullie en draai me dan nog eens om :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wiij zijnn idd al weer heel lang aan de gang hier.
    (nog ff een vraagje tussendoor, wat is tuutsje???)
    Groetjes Sillyme

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...