maandag 1 september 2008

Sneller

Ik kom hem of haar meestal om een uur of 8 tegen op de kruising bij Bolsward. Meestal neemt 'ie daarna de zelfde weg als ik richting Zurich. Niemand durft dan harder dan 125 te rijden en achter de motor hangt dan een hele slang van aannemersbusjes, Volkswagens, Audi's die graag zo snel mogelijk over de Afsluitdijk willen maar niet bewust op zoek zijn naar een confrontatie met de agent.
Voor zo'n vrijgevochten agent op een motorfiets is dat natuurlijk niet het droombeeld van vrijheid. Hij rijdt liever met 160 achter een boef aan die hij op het viaduct bij Zurich spot en dan bij voorkeur bij Den Oever pas te pakken krijgt.
Dus op maandagmorgen neem je de weg naast de snelweg. Je mag daar 80 en er wordt ook regelmatig gecontroleerd. Ik was hem dus even kwijt toen ik de snelweg op reed. Maar gelukkig toen ik eenmaal ingevoegd was en 120 reed kwam hij mij rechts voorbij, op de "ventweg", zonder optische- en geluidsseinen, met veel tegemoetkomend verkeer.
Ik schaam me wel eens als ik behoefte heb mijn Pinda tot het volle toe te belasten, met windkracht 6 mee wil hij soms wel 160, en neem dan toch maar weer gas terug. Maar als ik dan zo'n diender zie die met 130 over een weggetje rijdt waar je maar 80 mag. Wie moet zich dan het meeste schamen?

4 opmerkingen:

  1. verschil is dat de diender tig extra rijtrainingen krijgt per jaar om die hoge snelheden toch veilig te kunnen halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Elsje, helaas krijgt die tegenligger op die 80 km weg geen training om de snelheid van de diender, zonder blauw blauw en herrie, in te schatten. Als we allemaal zo'n training krijgen mag 'ie van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt mij wel leuk, van die 'extreme' rijvaardigheidstrainingen! Deal! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je 'm niet even kon oproepen om te vragen naar de noodzaak van het hardrijden!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...