zondag 21 september 2008

Al jaren

Ik zal 5 zijn geweest. Logeren bij een vriendinnetje. Zij had hele korte nagels en dat vond ik wel mooi. Op de vraag hoe ze ze zo kort kreeg antwoordde ze:"Nou gewoon afbijten!". Dus toen is het begonnen. Ik heb ze gelukkig nooit tè kort, maar langer dan een mm worden ze ook niet want dan gaan ze er automatisch, zelfs gedachtenloos, af.
Een nagelschaartje heb ik pas gekocht toen ik de kinderen kreeg en zelfs nu ,na bijna 15 jaar kinderen knippen, vergeet ik nog regelmatig om ze er aan te helpen herinneren. Met gruwelijke gevolgen natuurlijk.
Maar nu zitten ze er al 6 dagen aan, er verschijnen witte randjes boven de roze nagels. En ze tikken ook als ik op de computer schrijf of was opvouw. Ik weet niet hoe lang het me nog lukt, maar ik geniet er wel van dus wie weet, heeft de juf dinsdag voor het eerst smeerolie onder haar nagels.

5 opmerkingen:

  1. Hella is ooit ook wel eens begonnen, we hebben haar met hel en verdoemenis gedreigd. Het hielp, ze zette niet door. Nog moeilijker om mee te stoppen dan roken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja nog steeds, maar wel erg bewust.
    En Gerhard bedankt voor de bemoedigende woorden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, maar ik bedoelde het wel lief!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...