zaterdag 6 september 2008

Australië bestond twee eeuwen

Ik kreeg donderdag een mailtje van school, er was iemand naar me op zoek. Hij was via Google, het Abeltasmanweb, en de website van onze school bij mij terecht gekomen. Twintig jaar geleden hebben we een reis gemaakt, en in oktober blijkt een reunie te zijn. Leuk hè? Als je dan zo veel later toch nog van al die mensen hoort waar je 2 maanden mee doorgebracht hebt aan de andere kant van de wereld.
Omdat het grote Zuidland twee eeuwen als Australië bestond werden alle tall ships van de wereld uitgenodigd om ook op het feestje te komen. Niet allemaal gingen ze. En sommige landen hadden niet eens een tall ship. Wij als Nederlanders deden net als of, een mooi zeegaand jacht, doopten we om tot Abel Tasman, en zij werd in meerdere etappes naar Sydney gezeild en weer terug. Onze etappe begon in Sydney en voerde ons via Nieuw Zeeland naar Tahiti. Bijzonder vaarwater, bijzondere mensen, bijzondere reis.
Er blijken een paar bemanningsleden in het buitenland te wonen, er is er volgens mij ook één inmiddels overleden, de rest van de verhalen hoor ik in oktober.

3 opmerkingen:

  1. leuk! maareh... het belangrijkste stukske info hou je achter: is de reunie nou ook down under?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is leuk dat ze je zo op het spoor gekomen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...