zondag 19 oktober 2008

Eindelijk

Na al jaren "besmet", "gehersenspoeld", en met goede argumenten overspoeld te zijn is het er dan toch van gekomen. Tot nu toe was het ook nog niet echt mogelijk want voor het lesgeven maak ik veel gebruik van Wintoets en WinGPS en die draaien op Windows. Maar met Parallels voor Mac kan ik beide. En dus heb ik een Mac Mini gekocht. Tot nu toe zeer tevreden.
Alleen het Windows deel doet het niet naar behoren. Maar elke Mac liefhebber zal zeggen: zie je wel. Ik moet dus niet zeuren en verderploegen en uiteindelijk zal ik het wel voor elkaar krijgen.

4 opmerkingen:

  1. Da 's ook toevallig,
    heb van de week nét
    een MacBook besteld !
    Het moest er hier ook maar 's van komen ; )
    Ik had het ook hélemáál gehad met alles van Microsof(t)...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch valt met dat vaak op he, dat mac fans, als ik bijvoorbeeld de delete toets op mijn apple laptop niet kan vinden of zoals jij last heb met word applicaties, dat ze zeggen: 'zie je wel'.
    Waarmee ze waarschijnlijk bedoelen dat ik onherroepelijk ben besmet met het windows virus, terwijl ik mezelf er ook wel weer in herken, in windows. Een beetje topzwaar overvol systeem dat zichzelf al talloze malen opnieuw heeft uitgevonden en nog steeds naarstig naar verbetering blijft streven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik schreef ooit mijn proefschrift op een mac (nog met OS7, toen zeer modern!) en heb er daardoor een zwak voor. toch zit ik tegenwoordig aan de 'gewone' Windows, anders kan ik niet op mijn werk inloggen...
    Veel plezier dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Anders, ik las al dat je inderdaad aan het dokteren was geweest en een mac wilde, leuk dat je het ook deed!
    @Jowi, ik moet eerlijk zeggen dat de attitude van de gemiddelde mac gebruiker wel een flinke hindernis was om te nemen. Ik wil daar nog even niet bij horen, tot dat mijn favoriete programma's ook gewoon op de mini draaien.
    @Elsje, ja daar zitten wat leerlingen van mij ook mee, mooie mac gekocht maar niet op het schoolnetwerk kunnen inloggen. Nou ja, wie weet passen ze zich nog aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...