dinsdag 23 december 2008

Bieb

De angst dat ik de kerstdagen zonder leesvoer zou zitten dreef mij net naar de overkant van de straat. Ik kreeg van een vriendin het boek "Mannen die vrouwen haten" uit de Millennium trilogie. Na 559 pagina's in een gat gevallen te zijn ben ik dus gister naar de boekwinkel gegaan met twee boekenbonnen om deel 2 te kopen. Aangezien ik nu op bladzijde 253 ben had die oversteek geen ongegronde reden.
Aan de overkant van de straat is namelijk de openbare bibliotheek gevestigd. Op zoek naar deel 3. Helaas. Maar met toch nog twee andere thrillers wilde ik naar huis gaan toen een wat oudere mevrouw problemen had met de automatische scanner. Sinds een paar maanden, misschien is het al wel een jaar, gaat dat namelijk automatisch. Je legt je boeken neer, je laat zien dat je een streepjescode hebt en je loopt weer weg. Met inleveren is het blijkbaar fout gegaan en de boeken die deze mevrouw wilde meenemen waren nog aan een ander uitgeleend of zouden zelfs onderweg zijn naar een ander filiaal.
Wat schetst mijn verbazing? De mevrouw kreeg op haar donder dat ze niet alles goed gecontroleerd had en dat ze deze boeken absoluut niet mee had mogen nemen.
Ik zou het logischer vinden als het bibliotheekpersoneel de boeken controleerde voor ze weer in de kast zouden gaan, de automatisering is niet voor iedereen weggelegd, maar nee, het was volgens de medewerkster de verantwoordelijkheid van de leenster.
Als ze wat beter zouden controleren dan zouden ze er ook achter komen dat de schuld die laatst op het scherm verscheen toen ik te laat mijn boeken inleverde (hoe kan het tocht met nog geen 15 meter afstand) niet door mij betaald werd omdat er niemand om vroeg.

6 opmerkingen:

  1. cursusje klantvriendelijkheid aanbieden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor mannen zijn dat die vrouwen haten. En wie haat wie, je kan het twee kanten op lezen! Fijne dagen van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Elsje denk je dat ze bewust zijn van hun manke?
    @Gerhard nou neem jou en dan precies het tegenovergestelde, is dat een goede beschrijving?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk het wel, ik ben dol op vrouwen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deel I in de kast...
    wist helegaar niet
    dat het een trilogie betrof...

    gelukkig zit er een
    boekenbon bij de kerstpakketten ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt deel 2 en volgende week 3 ook lenen in Workum, dat scheelt weer 2 keer 19 euro.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...