woensdag 17 december 2008

MRI

Deze week op radio Veronica de top 1000 aller tijden. Omdat ik thuis ben staat de hele dag de radio aan en ik geniet van de muziek. Alleen 's ochtends tot 9 uur probeer ik zo min mogelijk te luisteren om dat die ***** van een Jan Paparazzi er dan voor is en die kan ik niet uitstaan.
Om 12 uur kwam Han me halen om naar het ziekenhuis in Sneek te gaan voor de geplande MRI scan. Tot mijn genoegen kreeg ik, behalve een helm met prisma zodat ik mijn tenen kon zien, behalve een paniekknop om in te knijpen die ik dan ook gebruikte omdat ik mijn beugel bh vergeten was uit te doen (daar zit ijzer in), behalve een comfortabel kussen onder de knietjes, ook een koptelefoon op met Veronica zodat ik gewoon verder kon luisteren.
Die koptelefoon krijg je ook omdat het ding nogal herrie maakt. Het schudt zelfs aan het eind van de procedure nogal zodat ik beelden kreeg van zo'n sf filmpje van een machine die na het drukken op de knop enorm ging schudden en waar dan op het einde een blokje uitkomt, met een stoomwolkje er boven. Maar gelukkig spuwde het ding mij er na 15 minuten weer uit, zonder stoomwolkje.
Laat die uitslag wat mij betreft maar komen!

7 opmerkingen:

  1. zoals jij 't vertelt
    doet 't me denken
    aan de teletijdmachine
    van professor Barabas...

    ik hoop dat er niks
    verontrustendst uit komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wanneer denk je dat de uitslag komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ?
    krijg je ook nog uitslag
    van zo'n apparaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Anders Als het niet is van de steriele omgeving dan wel van de gedachte aan plakjes van mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, ik vond het eng in die scan, hoefde er gelukkig alleen met mijn hoofd in. En was vergeten mijn eigen muziek mee te nemen, luisterde noodgedwongen een half uur naar iets wat mij niet aanstond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Blue, ja ik wel inderdaad blij verrast dat ik zelf mocht kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En? Al iets gehoord?
    Ik had ook een mri voor mijn knie, maar als zo'n ding om je hoofd zit lijkt me dat veel enger.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...