zondag 28 december 2008

Luci tuutn

Die anderen deden het niet zo lekker. Halverwege de houtkachel, kandelaar, drie kaarsen of andere pogingen van mijn kant om alles met één lucifer aan te steken, verbrandde ik mijn fikken en bleef net dat ene kaarsje over. Dus gister naar de winkel om fatsoenlijke tuutn te kopen.
Doe ik het doosje open, ligt er één in die omgedraaid is.
Zou iemand zich vergist hebben?
Zou het expres zijn?
Zou het zo zijn en hebben ze daar dan een aparte persoon voor in dienst?
Zou er een aparte machine zijn die in elk doosje een lucifer omgekeerd er in legt?
Zou er een machine zijn die uit elk doosje een lucifer pakt en die omdraait?
Zou het een handels merk zijn?
Zou het zijn om ons de frustratie te ontnemen dat we het nieuwe doosje aan de verkeerde kant openden?
Zou...?

3 opmerkingen:

  1. Ha! Een complot! Terroristen op de loer: heb je net je overlevingspakket kunnen vinden terwijl het licht afgesloten is, de zaklamp leeg, het water afgesloten en het laatste stompje kaars kan niet aangestoken worden want de lucifer lijkt het niet te doen.
    Sla alarm bij hoe heet-ie Tjibbe Joustra!!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit weblog dient natuurlijk meerdere doelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik zou het geweest kunnen zijn, om jou te plagen!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...