vrijdag 8 januari 2010

De boot winterklaar maken

De lucht is stralend blauw en inmiddels rood, het heeft natuurlijk de hele dag gevroren dat het kraakte en nu pas gaan we de nacht in. Zocht ik al eerder eens bevestiging voor het nut van een boot, vandaag is het nogmaals niet voor niets gebleken.
De Dolte is de vaart door de stad Workum en onder het sneeuwwitte laagje ligt een geel laagje prut. Dat schaatst voor geen meter en is bovendien nat. Sinds een uurtje wordt er geschoven. Alle sneeuw aan de kant, het bovenste laagje ijs er van af, en een klein laagje water blijft staan. Stel je nou voor dat dat vannacht bevriest, en iedereen doet later even zijn eigen stukje.
Kunnen we toch morgen een leuk stukje schaatsen.
Maar van het schuiven word je moe en dus hebben de mannen een thermoskan thee mee, en waar kun je dat het lekkerste drinken?
Ik heb de kachel aan boord aan gedaan, het licht kunnen ze zelf wel vinden.

2 opmerkingen:

  1. Mooi dat die bruglichten ook nog gewoon op rood staan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nou vraag ik me al een tijdje af of ze, als de brug open staat met een Elfstedentocht, dan op groen gaan richting Bolsward....

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...