Ik geef toe, ik heb geen talent voor stroom en spanning. Tenminste dat vind ik. Op de zeevaartschool in Delfzijl heb ik waarschijnlijk 3 jaar electro gehad. Als ik in mijn oude boeken kijk dan staan er aantekeningen in, in mijn handschrift! Als ik met een oud-schipper praat dan vertelt hij dat ik toen ik van school kwam met gemak een tekening maakte van een relais, het zal zo zijn.
Nu voel ik het dus anders.
Voor Han naar de Azoren ging heeft hij de nieuwe startaccu in de boot gezet en de motor los gemaakt van de lichtaccu. Als hij terugkomt is er nog tijd genoeg om de startaccu goed aan te sluiten op de accuscheider en de dynamo. Maar nu blijkt hij wat langer weg te zijn, iets met kromme koppen en koeling....
En dus zat ik vanmiddag met de tekening hiernaast in de boot kabelschoenen en -tjes aan draden te knijpen. En weet je, een deel van de draden zitten er al in, en wie weet doet de motor het gewoon vrijdag a.s.
En eh, wie weet is Han terug om de boel toch nog even te checken voor ik start.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Aan boord
De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...
-
Als ze bij Feadship XL in Makkum een schip terug krijgen voor een refit betekent dat, dat het hele schip van top tot teen wordt gemodernisee...
-
De oud-leerlingenvereniging van mijn zeevaartschool in Delfzijl had een reünie annex jaarvergadering. Dat is om en om in de stad Groningen o...
-
Gistermorgen ben ik op tijd opgestaan, ik moest niet alleen naar mijn werk maar ik heb ook nog beloofd om mijn collega in Bolsward op te hal...
Nu maar hopen dat je studenten dit niet lezen! ;-)
BeantwoordenVerwijderenal gedaan :D
BeantwoordenVerwijderen