zaterdag 9 juni 2007

Verhuizing

We hebben een nieuw schoolgebouw. Prachtig. Als ik daar zo rondloop aan het eind van de ochtend op vrijdag dan stemt het mij enorm vrolijk. Ik ben al in het nieuwe lokaal geweest en daar is flink ruimte... We hebben via Feadship XL een caterpillar gekregen en een watermaker. De DAF gaat natuurlijk mee en de Petter komt op een verrijdbare fundering. Achter in het lokaal is een apart lokaaltje waar de jongens en meiden kunnen zitten om hun verslagen te schrijven. Met of zonder computer.
Afgelopen week kregen we er dus een nieuwe motor bij om op te knappen. Een Misubishi uit de grote pont van het starteiland. Leek me wel een aangenaam project voor de zeevaart jongens en meiden. De motor heb ik vrijdag dus opgehaald met de kar van school en mijn grote Pinda ervoor. Natuurlijk allemaal binnenweggetjes en niet harder dan 60. Niet harden dan 15 door de dorpjes met de stenen wegen en verzakkingen. Het komt niet echt op een goed moment, we worden geacht met rode stickers door het gebouw te lopen en alles weg te gooien... Maar regeren is vooruitzien en dus komt deze alvast op het schoolterrein te staan, en zo snel mogelijk in het lokaal.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...