zaterdag 3 oktober 2009

Herfst

We liggen niet op het Starteiland. Tot voor afgelopen donderdag was dat wel het plan, de zeilers die volgend jaar met elkaar gaan zeilen zouden de kans krijgen om voor het eerst met elkaar te varen.
Maar de meeste weermannen hadden het goed en er staat een flinke wind deze zaterdag. Niet dat mijn mannen dat niet aan kunnen hoor, zij hebben al vaker gezeild met een hoop wind, en niet onverdienstelijk ook, maar de meesten houden niet van wind.
Dus kijk ik naar buiten vanuit onze warme woonkamer. Ik heb de Leeuwarder uitgeplozen, de houtkachel snort en zo nu en dan valt er wat creosoot naar beneden. Na een wijntje val ik spontaan in slaap met "the long way down" op de achtergrond.
Nog twee weekendjes zeilen, de training van dit weekend volgende week of de week daarna en de herfstwedstrijden het laatste weekend van de herfstvakantie. Weet je, ik denk dat ik er wel aan toe ben.

2 opmerkingen:

  1. Ja, met het zeilen is het dan wel even mooi geweest. Maar ik wil toch proberen af en toe eens een nachtje op de boot te zijn, komende winter...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...