vrijdag 2 oktober 2009

Lesgeven is niet altijd even makkelijk, stel je moet onderwijzen in het gebruik van een micrometerspeermaat. Het op maat maken van het instrument, het uitmeten van de meetlocatie en voor de leerlingen de posities waarin gemeten moet worden. Dit gaat allemaal volgens een protocol dus dat is nogal nauwkeurig werk.
Gelukkig zijn er mensen die weten hoe het moet, dus toen Cor (van de sleepboot Holland waar we die enorme zuigers en voeringen van hebben) vanmorgen aan de koffietafel zat was ik enorm blij. De meter werd opgetuigd, de posities in de voering uitgemeten en toen kon het meten beginnen. Zie hier de meest ideale meetposities.
En ik moet toegeven, ik weet nu ook hoe het moet, ik geloof dat het protocol begint met:" Haal een eerste jaars uit de klas, want daar pas je zelf nooit in."

2 opmerkingen:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...