dinsdag 6 oktober 2009

Paniek

Blinde paniek in het friese busland, overal hangen folders en de chipkaart wordt overal gepromoot. Niemand heb ik er nog gebruik van zien maken, en na het onderzoek van vanmiddag verbaast mij dat niets.
Ik ben nogal van de automatisering, sorry maar ik vind het gewoon leuk als dat soort dingen het doen, je stelt wat dingen in en opeens hoef je niet meer 5 minuten voor sluitingstijd naar de super of het postkantoor om een strippenkaart te kopen. De oorzaak waarom ik altijd te laat ben met het kopen is tweeledig, één, ik ben een nogal vergeetachtig typ als het om dit soort dingen gaat en twee, ik kom bij het postkantoor pas na sluitingstijd in Workum aan, bij de super denk ik meestal aan eten en wasmiddel en niet aan de kaart.
Dus als het saldo automatisch wordt aangevuld als het onder de €5,-- komt vind ik dat lekker. Maar na al het computerinstellen moet er nog wat gebeuren, ik moet lijfelijk iets activeren en dat kan niet in Friesland. Tenminste niemand weet waar. De buschauffeur niet, Connexxion niet, de OV chipkaart stelde voor dat ik naar Amsterdam kwam om hem te activeren. Of dat bij mijn postcode in de buurt was misschien, kon ik niet een keer met de auto?
Natuurlijk kan het wel, natuurlijk is er iemand die denkt, hoe kan ze dat nou missen, natuurlijk ben ik de domme gans. In alle voorlichting op sites en in de krant werd dat stukje informatie dat ik nodig heb net over geslagen. Ik heb met buschauffeurs gepraat, die de handleiding in de binnenzak hadden, maar daar stond het zelfs niet in. Ik mocht meezoeken.
Ondertussen brandt mijn kaart in mijn jaszak, is er al €0,02 van mijn rekening afgeschreven als verificatie, maar heb ik vanmiddag weer een nieuwe strippenkaart gekocht. Wie weet zijn de Friezen toch beter in het vasthouden van de oude tradities dan het voorlopen met nieuwe zaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...