zondag 20 september 2009

Langweerderwielen

Wartena ligt niet om de hoek, maar sinds ik niet mag autorijden is de boot een prima middel van vervoer gebleken. Het is maar net iets langzamer dan het openbaar vervoer, maar veel leuker en zeker romantischer. Vrijdagavond na het werk zijn we gewapend met kaasjes en rode wijn gaan varen en op de Langweerderwielen voor anker gegaan. De zon zagen we ondergaan en de sterren in hun volle glorie zichtbaar worden. Met zo weinig strooilicht is dat een bijzonder schouwspel.
's Ochtends bleek de wind iets gedraaid, maar de ochtendnevel en de opgaande zon kon ik met een kopje thee en mijn boek niet missen. Wat wil een mens nog meer! Om een uur of 10 ankerop gegaan en, via de Goingarijpsterpoelen, het Margrietkanaal, het Pikmeer, Tryehûs en de boze brugwachtster van Wartena, 3 en een half uur later ligplaats gekozen langszij de Máxima. De bus of trein hadden dat niet beter kunnen doen...


5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dat heb je mooi gedaan. Maar ik ben toch benieuwd waarom de brugwachtster boos was...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, dat komt binnenkort tijdens een biertje wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt mooiiiiiiiiiii
    Wij zijn bezig met grote accu's onder de stuurhut zodat onze boot eindelijk eens vaarklaar wordt. En dan ook de hort op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, die laatste reactie was dus van mij, vanuit een ander profiel...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...