zaterdag 20 januari 2007

De zon schijnt

Buiten schijnt de zon, het is zaterdag half twaalf en vanmorgen alweer uitgeslapen. Dat is niet het goede ritme. Als ik mijn eigen dagritme zou gaan volgen dan slaap ik tot 11 uur 's ochtends en ga ik pas om 1 uur 's nachts naar bed. Voor een paar weken ziek zijn zou dat geen bezwaar zijn maar als ik dan weer beter ben lijkt het net of ik uit een nachtdienst van zes weken terug kom dus.... de zon schijnt en ik ga een stukje lopen.

Zo ver is het niet, even een frisse neus en een bosje tulpen halen bij de buurman (Groenbloem). Heerlijk. Het waait nog steeds buiten en het is relatief zacht. (Alsof dat nieuws is) Bosje bloemen gehaald en weer naar huis. Daar zie ik een bak met bloembollen van vorige winter. Van die voorgetrokken druifjes en hyacinten voor in huis. Ik wilde ze nog in de tuin zetten in de herfst maar dat is er niet van gekomen. Maar tot mijn verbazing komen ze allemaal uit. Allemaal knoppenin de druifjes en één van de hyacinten bloeit zelfs. Dus..... Bak mee naar binnen en ze in kleine potjes gezet. Binnen bij de houtkachel die we momenteel vanwege de hitte buiten toch niet gebruiken.

Dat is een uurtje bij elkaar. Wandelen, bloemen, bolletjes. Tevreden en met een zalig moe gevoel ga ik in mijn grote stoel zitten. Het is nu 8 dagen geleden dat ze me opensneden en ik ben nog snel moe, maar overdag hoef ik geen paracetamol meer en ik ben een uurtje in mijn gewone kleren bezig geweest. Overwinning. Wat zal ik vanavond heerlijk slapen. Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...