woensdag 24 januari 2007

Een geluk bij een ongeluk

Thuis, rusten, ziek zijn, niets doen bij voorkeur. Boek lezen voor de houtkachel. Ik ben blij met de bieb zo vlak voor de deur en met vrienden die allemaal lekkere boeken voor me kopen.
Het is zo mooi weer buiten dat ik het niet laten kon om even in de tuin te kijken naar alle bloeiende planten die nu gehuld zijn in in een laagje sneeuw.

De krulhazelaar heeft katjes, bijna alle sneeuwklokjes bloeien, de winterakonietjes doen hun naam eer aan zo in de poedersneeuw, de heg achter stikt van de gele bloemetjes en ook de hyacinten en tulpen in de tuin hebben hun bladeren al hoopvol omhooggestoken.
Ik ga er maar van uit dat de winter zo zacht blijft als hij is, het zou toch zonde zijn als alle pogingen van de natuur tot lente in de grond geboord worden.

Zo achter de computer in de kamer met de lage zon in mijn nek is het goed herstellen. Uit bed is lekker maar niet te lang. Vanmorgen kon ik niesen zonder dat de wond pijn deed, een mijlpaal. Heerlijk met dit mooie weer dat als vanzelf niesbuien oplevert.
 Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...