zondag 6 mei 2007

computers....


Het wil niet zo lekker met mijn computer. Bij het schoonmaken heb ik de verkeerde bestanden gewist en nu willen sommige dingen niet meer. Bijvoorbeeld naar www.google.nl gaan, of sites waarvoor de flashplayer nodig is. Deze kun je dan opnieuw installeren maar ook dat wil niet... En dan wil je naar microsoft.nl om te kijken of je nog bestanden mist die je kunt downloaden zodat alles weer lekker loopt maar die site wil hij ook niet vinden. Lastig.
Dus dacht ik... ik installeer windows gewoon weer opnieuw, ik heb alles legaal. Maar dat kan alleen vanaf de originele cd speler van de laptop en die heeft een keer een opdonder gehad en doet het niet meer. Dus, moet ik via mijn site googelen, op school foto's op de flits site zetten en zijn er sites zoals die van de staatsloterij (heel belangrijk) die ik niet kan bekijken.
Niet belangrjk allemaal, maar wel lastig. Welke computerfreak komt bij mij taart eten en helpt me weer op weg?

5 opmerkingen:

  1. Hmm, waarom wil dat niet met een andere CD-speler, vraag ik mij af. Moet toch gewoon kunnen. Je mag onderdelen (maar niet teveel) veranderen voordat Windows 'denkt' met een nieuwe PC te maken te hebben. Of heb je helemaal geen CD-speler meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nu een externe speler en die kun je niet laten werken als je reboot vanaf CD. Dan pakt hij automatisch de gewone. DUs misschien kan ik de cd's op detweede harde schijf zetten en dat hij daaraf opnieuw opstart.... En alleen C:/ formatteert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan, en je kunt ook vanaf een USB-stick opstarten! Maar je hoeft C:\ niet te formatteren, je kunt windows ook over een bestaande installatie heen installeren, meen ik. Dan blijft al het oude instand. Tenzij je alles weer 'fris' wilt hebben, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou het is gelukt met het opnieuw installeren van Windows, maar nu moet ik weer op zoek naar mijn draadloze modem en naar allerlei andere apparaten. Wens me maar succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou alles doet het weer, nou alleen nog windows weer later registreren als legale versie. Want als ik het goede nummer intoets dan zegt hij dat het niet goed is.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...