donderdag 17 mei 2007

Ontspanning door inspanning


Woensdag was Fimme vrij van school, ik geloof dat de meesters en juffen op cursus moesten. Dus hij wilde uitslapen. Leuk zo'n actief mannetje wat met zijn 11 jaar heerlijk tot 10 uur in bed ligt en met een slaperige kop beneden komt.
Uiteindelijk zijn we 's ochtends eerst naar Heiltje wezen kijken, Edwin en Fokke werken er hard aan om haar zo snel mogelijk vaarklaar te krijgen. En als ik eerlijk moet zijn: "Het belooft veel goeds".


's Zomers is het fantastisch om in de tuin te zitten. Vooral 's avonds. De geur van de bloemen zwermt dan langs je neus. Een glaasje dikke witte wijn en wat te knabbelen in mijn hangmat.
In het voorjaar moet je dan wel zaaien. Lathyrus, zonnebloemen, kalebassen en Suzanne met de mooie ogen. Vandaag mocht ik na het timmeren op het bootje nog even in de tuin van mijzelf. Trui aan, knieën in het vochtige gras en met behulp van wat sierriet de lathyrus tegen een hek aan geplant. Ik kan niet wachten tot eind juni.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...