dinsdag 8 april 2008

Examen

Vandaag was het zover, na 2 jaar in de boeken, 40 weken Petters ontluchten, pakkingen maken en duplex filters slopen, 125 vragen en 6 oefenexamens mochten mijn mannen, en een paar vrouwen, examen doen in het vak scheepsmotoren.
Die examens maak ik in het programma Wintoets. Ideaal, veel plaatjes, grote letters, je kunt je de vraag laten voorlezen en voor mij het aller belangrijkste, de antwoorden worden getypt en dus zijn ze leesbaar. Ook al is de schrijver een dyslect. (of heeft een beroerd handschrift, ook dat komt voor op een school met veel mannen)
Een ander voordeel is dat je het deel meerkeuzevragen niet hoeft na te kijken, de computer doet dat, dus veel minder werk. De open vragen kijk je heel makkelijk thuis na, je neemt het bestandje (64kB) mee of mailt het en dan heb je in een uurtje of anderhalf drie klassen van 20 man zo nagekeken. Probeer dat maar eens met een papieren toets.
Morgen heb ik geen les, mooi de kans om thuis alles na te kijken. Dus ik mail het bestandje naar huis... Ziet Outlook het als een virus... Is het dus thuis niet aangekomen... Wat moet ik nu morgenochtend doen, boterhammen smeren, kinderen het huis uit, thee met de Buuv' drinken, tuin, was, boot, kortom lekker klungelen? Oeh, wie weet gun ik mezelf die dag!

2 opmerkingen:

  1. Ik gun je die dag zéker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank,
    heb in mijn pyama beneden een Powerpoint over Radialen, Sinussen en Cosinussen zitten schrijven. Lekker graven in de grijze massa, goed gevoel toen het af was.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...