maandag 21 april 2008

voorjaar

Margje ligt in Langweer. De Flits van Fimme ook. En dus ben ik in de tuin gedoken.
Eigenlijk was de werkelijke reden dat de zon nog net over het dak van de buren scheen en ik een excuus zocht om er van te kunnen genieten. En dus heb ik de wilde geraniums er uit geropt. Eens een goed bedoeld cadeau, nu een bijna niet uit te roeien plaag van kleine plantjes en dikke rode wortels. De buxus kreeg 's zomers geen licht genoeg en daar moest een einde aan komen.
Vermoeid maar voldaan hang ik in de stoel, last van lijf en leden en de bruine bak tot aan de nok toe vol.
Het grasveld wil ondertussen niet echt wat worden, doordat de beuken veel vocht en licht wegnemen is er veel mos. Vorig jaar waren er heel veel beukenootjes, zodat ik momenteel wel 50 nieuwe beuken in de tuin heb staan. Met een hoop schuldgevoel ruk ik er een hoopje uit, er staan er nu nog zo'n 20, iemand nog een beuk?
De beuken zelf willen niet in het blad komen, er zitten zelfs geen dikke knoppen in. het is een must dat er voor volgende week blad aan zit. Toen Fimme een jaar of 4 was en nog niets van data wist zeiden we altijd dat hij pas jarig is als er blaadjes aan de bomen zitten. Nou dit jaar geen verjaardag dus. Of toch maar een verrassingsverjaardag: "Hi, hi, geen blaadjes, wel cadeautjes!"

2 opmerkingen:

  1. Handig zo'n blog. Daarom weet ik dat vorig jaar op 15 april 's nachts de kikkers begonnen te kwaken. Ze zijn al een week over tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zijn ze vast zwanger en barst de hele schare over een tijdje los...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...