zondag 18 mei 2008

Boottuin


Mijn favoriete groep zong het al: "I want it all, I want it all, and I want it now!" Dus hebben we een aangename tuin waar het met warm weer vooal zeer goed toeven is onder de 4 beuken die de tuin rijk is.
Toch moet ik zeggen dat bij het hebben van zo'n tuin eigenlijk ook een zee van tijd hoort. En met de zeilerij in de weekenden ontbreekt dat er nog wel eens aan. Maar nu, zomaar een vrij weekend met de voorspelling van regen, wind en bewolking, mag ik in de tuin aan de gang.
Ik ben niet de enige hoor, die door de bootjes wat "tuintijd" te kort komt, maar dat is een zwaktebod, dat weet ik. En dus geniet ik dubbel zo veel van het resultaat als het weer eens opgeruimd en gezellig is. Voor de doelen voor volgende week sluit ik dan graag even mijn ogen.


Zoals het enige plekje in de tuin waar je kunt genieten van de zwoele avondzon, weet je wel, BBQ die langzaam uitgaat maar nog wel geurt naar kooltjes, tijm en rozemarijn, glaasje kruidige witte chardonnay en een rozige gloed op je gezicht? Dat nu vol staat met nog ongekloofd en ongezaagd hout voor de kachel deze winter, èn hardhout dat ik niet weg wil gooien èn wil hergebruiken in Margje èn de fietsen.

Of die plek die we al jaren reserveren voor een schuurtje voor de fietsen die nu buiten staan te verrotten. Waar ook een plekje moet komen om de knutselen en meesterwerken te maken met hout. Dat stukje onontgonnen tuin dat de jongens onlangs nog gebruikten als huttenbouwtuin, waar de palen voor het schuurtje al klaar liggen. De pallets kan ik niet weggooien om dat er twee keer per jaar nog een dak voor een hut van gemaakt wordt.
Gelukkig dat de weermannen van het KNMI het zo nu en dan fout hebben. Vandaag is wederom een cadeautje...




2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een ongelooflijk ruime tuin... (zei ze een pietsje jaloers... maar niet al te jaloers want ik ben bang van beessies in tuinen haha)
    Geniet van je ruimte en ondanks het tijdtekort heb je vast wel een x een uurtje over om er toch van te genieten.... Groetjes Sillyme

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij grepen de laatste dagen ook even aan om de tuin wat te fatsoeneren!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...