donderdag 20 december 2007

Definities

Zingen

dyscalculielied
3maal 3 is ..............eh..............6?
7?......33? ......9? ....12?
Ieder zingt zijn eigen lied
Als ik dit niet tellen kan,
dan zing ik lekker niet.
dyslexielied
dire maal dire si ngeen
Ieedr zgnit zijn egein lied
Deir mala dier is neeng
Ki sanp dit leidej niet!
autismelied
drie maal drie is negen
Ik zing hier mijn eigen lied
zing ik dan door alles heen
dn merk ik dat toch niet
ODD lied
drie maal drie is zeven
ik vind dit een heel stom lied
als je wilt dat ik dit zing
dn zing ik dat dus niet!
ADHD lied
DRIE MAAL DRIE IS
NEEEEEEEEGEEEEEEEEN!!!
IEDER SCHREEUWT ZIJN EIGEN LIED!!
IK ZING DIT LIED WEL 100 KEER !!!!
WANT STOPPEN KAN IK NIET!!!!
ADD lied
drie maal dr.... hé een vogel!
Zingen? Oh ja. Drie maal drie is negen.
Ieder... mooi weer buiten zeg!
Wat? Oh, ja ieder zingt zijn eigen lied.
Drie maal.. ehhh.. wat deed ik hier ook al weer?

5 opmerkingen:

  1. Als je lesgeeft heb je met veel kinderen te maken. Alle kinderen zijn anders (moet je aanspreken). Ieder heeft zijn eigen talenten maar ook zijn eigen leerproblemen. Ik vind het altijd moeilijk ze uit elkaar te houden.
    Deze versies van het liedje geven de essentie aan van hun leerprobleem.
    Dyscalculie, moeite met het lezen en werken met cijfers.
    Dyslexie, moeite met het lezen en werken met letters.
    Autisme, heel simpel gezegd in zich zelf gekeerd.
    ODD dat vind ik nog de moeilijkste, maar het is vrij negatief.
    ADHD net iets te veel energie
    ADD dromer, snel afgeleid
    Nou doet deze korte samenvatting geen eer aan de echte definities, die zijn er genoeg in de bieb.
    Maar voor mij is het een goed ezelsbruggetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mis PDD-NOS of zoiets,
    da 's toch ook erg ín ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat 'n superlied! Grijns!
    (had geen uitleg nodig)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè?
    Ja die uitleg is alleen voor slimme boswachters.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...