maandag 24 december 2007

Spelen

Als ik dan even niet uit een wiskundesom kom, de zwevende hefbomen me om de oren vliegen, de hydrauliekschuif meer op een vierkantje met pijltjes lijkt of een brief niet af wil dan doe ik altijd een spelletje patience. Niet op de computer hoor, dan val ik in slaap, maar met gewone ouderwetse kaarten.
Het verzet de zinnen even en na twee spelletjes kijk je dan met een heel nieuwe blik naar het probleem. Zag ik eerst door de bomen het bos niet meer, kan ik daarna die ene beuk zo weet tussen de eiken vinden.
Maar nu in de vakantie geen huiswerk en dus geen onoverzichtelijke problemen. Wel patience, met z'n tweëen, tegenover elkaar en elkaars azen gebruiken. Lijkt een dubbelpatience maar heet Nurts.
Genieten dat er tijd voor is en vult de dag heerlijk op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...