zondag 2 december 2007

Santa Klaas

Ik hou van beide oude mannen. Maar zoals altijd als je van twee mannen tegelijkertijd houdt, waar ligt je loyaliteit. Gelukkig is dat in dit geval geen probleem. Als je de ene in beeld kom is de andere net weg.
Gister was ik in Leeuwarden. Wat was het druk zeg, bij de Slegte stond een rij tot achterin de winkel, bij de boekwinkel ernaast ook. Bij V&D stond ik met minstens 20 anderen op de roltrap en bij Bart Smit ben ik direct weer de winkel uitgelopen. Maar gezellig is het wel. Iedereen doet geheimzinnig, iedereen heeft tassen met pakpapier en loopt vrolijk door de stad.
Hier en daar heeft een winkelmanager het niet kunnen laten. Een mix van de goedheiligman en dennetakken in de vitrine. En dat terwijl het zo makkelijk is om te wachten tot 6 december. Maar ja het grote geld lokt, dus als de Sint en de Kerstman een hoop opleveren misschien leveren ze samen dan wel nog meer op. Gelukkig zijn ze nooit te oud om te leren... (eh, die managers dan)

4 opmerkingen:

  1. 'zal blij zijn als die ouwe gek terug is naar Spanje, Dieuwertje Blok weer voor een jaar in de kast en als je weer gewoon kunt winkelen, zonder lastig te worden gevallen door zwartgeschminckte naïvelingen met een mislukte alpino en 'n jutezak vol naar jute riekende, sloffe kruidnoten...

    En ik kan ook geen papiermaché meer zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat in jouw geval totale onthouding een goede oplossing is. Het beste tussen het gevonden hout en met een paar, nu wat rijpere bananen, verstoppen tot 6 december.
    Maar wat vind je dan van lichtgevende rendieren en zingende Clausjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oké, lichtgevende rendieren gaan mij wat te ver.
    Maar ik ben wel weer toe aan een zelfgezaagde Pinus nigra met lampjes en zelfgefröbelde kinderversiering in de kamer, iedere dag rond 17.00 'n glühweintje bij de houtkachel, al die kersthits uit vervlogen tijden op radio 2 en als 't effe kan een flink pak sneeuw...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Let it snow, let it snow, let it snow!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...