donderdag 6 december 2007

Gedig, van andermans hand

Veel te weinig spanning hier
Tevens karig mansvertier
Zelden trekt een weidse blik
Plotsklaps vreugde in het schik

Tanend roerde zich de vleug
Vanaf je heimig starend heug
waarvan kan je langer nog talmen
Blikkend tegen opreikende halmen
Doelgericht aan veilige grond
Ranken zich je trage zinnen rond
Nestelt daags de grage moed
Laat weinig stellen met dat moet
Kleinbedacht door wezenlijk gewil
Zelfgedragen breed in warmende schil
Kan dergelijk wensvat niet omsluiten
Rommelbrij nadert spil daarbuiten
Overdadig dees taalgewar te passen
Nochtans uit obscura gewassen
Veel laat zich raden op termijn
Een trillerboekie vast ook fijn.

6 opmerkingen:

  1. lijkt me een goed boek!
    (ik kom je wandelende poppetje wel vaker tegen, leuk dat ik nu je blog heb gevonden)
    groetjes Silly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Sillyme Van harte welkom!
    @ Anders Dat had de Sint voor mij geschreven, ik vond het heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit mooie gedicht komt toch niet van Slaughter of is dit een kant van haar die ik niet ken....
    Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, dit is me wat. Dit is Sinterklaas poëzie! Dat mag wel voorgelezen worden met mooie muziek eronder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @vooges er moeten altijd kanten van een vrouw zijn die je niet kent
    @gerhard ja het was wel een bijzonder blogje waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...