dinsdag 4 december 2007

Loslaten

Met de nieuwbouw van het gebouw zijn we al een paar jaar aan de gang. Een paar jaar geleden konden we onze wensen al kenbaar maken en konden we onze eigen ideeen hierin kwijt.
We zijn nu een paar maanden aan de gang en ik moet eigenlijk zeggen dat het goed gelukt is. Er gaat steeds meer draaien in de machinekamer en heel langzaamaan komen ook de luxe onderdelen in zicht (de Cat aansluiten, een separator die we misschien kunnen krijgen, genoeg stroom om de watermaker aan te sluiten, genereren van twee stroombronnen en die kunnen koppelen) en ik loop rond als Captain Stubing op de Love Boat. Eén grote grijns.
Het delen van dit Walhalla hoort ook bij de job. Natuurlijk heb ik nog een collega motoren die op zijn manier gebruik maakt van de machinekamer. Toch is het vreemd. Dat loslaten.... Al weet ik zeker dat het "kind" de machinekamer er alleen maar van zal groeien en binnenkort op eigen benen leert te staan.

1 opmerking:

  1. Zie je al voor me, tussen dat schorriemorrie in blauwe overall's, met zo'n kek uniform aan (én pet op) ?

    www.lcshockey.com/content/stubing.jpg

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...