woensdag 9 januari 2008

Goudreinet

Dagelijkse kost is het. Onder de yoghurt met de volkoren cornflakes, op de boterham, zomaar eentje schillen en opeten voor de tv, of in bad. Een goed begin in de morgen na een avondje stevig stappen. Het eerste wat er goed in wil na een buikgriepje.
Maar ik heb wel eisen. Ze moeten goed hard zijn, lekker zuur en zeker niet melig (meelderig?). En dat is nou net het probleem. Alleen in de nazomer en de vroege herfst zijn ze echt lekker. Daarna moet je ze echt uitzoeken in de supermarkt. Gelukkig is er allemaal zelfbediening en daar maak ik dan ook dankbaar misbruik van.
De afgelopen jaren was er rond oud en nieuw altijd een opleving maar dit jaar viel het enorm tegen. De koelhuizen gingen niet echt open om Nederland te voorzien van kwalitatief goede Goudreinetten voor de appelflappen en dus ben ik veroordeeld. Veroordeeld om midden in een volle winkel in al die appels te knijpen en te kijken of ze wel fris en fruitig zijn, ik schaam me dood, maar kan niet zonder.
Zou de gemiddelde stufkikker zich ook zo voelen, schuldig maar niet zijn behoeften kunnen negeren?......

2 opmerkingen:

  1. jazz appels! Hoewel die misschien te zoet zijn naar jouw smaak.
    Ik ben er in ieder geval fan van. Net als Jona Gold, maar dat alleen op bepaalde van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zolang ze maar fris en fruitig zijn, en in de goudreinet loze periode Breaburn. Maar die zijn weer zo duur. Maar ook heelijk in de yoghurt

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...