woensdag 30 januari 2008

steek

Meestal moeten ze mij hebben. En kunnen ze mij niet vinden pakken ze de oudste zoon. Maar in dit jaargetijde heb ik er nooit last van. De horren zijn voor de ramen weg en liggen in een la te wachten op de zomer.
Maar deze winter is het afzien. De ramp komt van binnen dit jaar.
Met elke mug die ik doodsla staat er een volgende weer op. Hongerig als ze zijn als ze wakker worden uit hun koude verblijfplaats. Ze zitten bij voorkeur op mijn enkels en voeten, of mijn polsen. Maar de nek en armen blijven ook niet onbeschadigd.
Hoe ze binnenkomen? Open haard hout. Dat ligt al twee jaar te drogen achter het huis en ze dachten een goed plekje gevonden te hebben om de winter door te brengen. Maar als ik dan zo nu en dan wat hout naar binnen breng worden ze wakker door de aangename temperatuur. ...
Zou je in de winter ook aan muggenmelk kunnen komen?
Voor de statistici onder u: gemiddeld 2 muggen per IKEA-tas open haard hout.

2 opmerkingen:

  1. http://finlandsite.nl/muggenmepper/index.php
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geprobeerd en goed bevonden, mezelf trouwens ook met al die mep ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...