vrijdag 4 januari 2008

Vooruitgang

Oud, heel oud, ik denk net zou oud als de motor die in het schip staat. De vloer van de stuurhut bestaat uit muliplex platen met daarop gelijmd en getimmmerd (ja echt) een soort Novilon. Maar vast niet van die kwaliteit. Dit jaar voldeed het prima, als je de instabiliteit die ontstond door een net te hoge mangatdeksel van de watertank vergeet. Oh ja, en al die extra naden omdat ik wel een aanrecht en een keuken wilde timmeren.

Maar nu komt er dus een nieuwe vloer. Teak met streepjes. En omdat ik nog steeds niet altijd de cirkelzaag op de goede plek zet heb ik eerst een mal gemaakt. (Ja, ja op advies van het vriendje want die kent me zo langzamerhand)
En zelfs met alleen de mal op zijn plek lijkt het al heel wat. Dit weekend wordt het dus spannend want dan moet toch die echte zaag in het mooie stuk hout.
Posted by Picasa

5 opmerkingen:

  1. Wow, stoer, goed van jou! Lekker klussen! Ik blijf je volgen! Doe your best met die vloer hé? Best duur spul nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SPANNEND! Ga je een foto plaatsen als je klaar bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @anders, belofte maakt schuld, dus vriendje moet de zaag maar vasthouden.

    @ ilse, welkom, gezellig. Inderdaad duur spul, lang leve de eindejaarsuitkering!!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...