woensdag 2 januari 2008

Wakker

Heel langzaam word ik wakker. Na een drukke paar maanden tussen de herfst- en de kerstvakantie in. De gezellige drukte van de kerst en de oliebollen begint de energie terug te komen in het (lijk) lijf. Vanmorgen had ik zelfs zin in opruimen thuis en ook aan boord ben ik nog even met de vloer bezig geweest. Slapen daarentegen is een ramp. Als ik per ongeluk 's nachts wakker wordt begint het brein te malen en moet ik een hoop ontspannings- en afleidingstrucs toepassen om weer in slaap te komen. Maar elke nacht gaat het iets beter. Gelukkig heb ik na de vakantie niet zo'n druk rooster als ervoor en wie weet blijf ik lekker slapen.

2 opmerkingen:

  1. Kun je niet aan boord gaan slapen ?
    Lekker in slaap gewiegd worden,
    geklots van golfjes tegen de boeg,
    met 'n koude neus boven de slaapzak.
    En 'n dun laagje vorst op de patrijspoorten...

    ( of ligt de Margje 'droog' ? )

    Desondanks: 'n poerbêst 2008,
    met veel goede nachtrust !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je niet als nachtelijke tobber ingeschat! Alle goeds voor dit jaar en lekker sliepe!

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...