vrijdag 15 februari 2008

Bij gebrek aan een schuur

We hebben al een tekening hoor, fantastisch ziet hij er uit. Ook de inrichting van binnen hebben we al in het hoofd, een lang gerekte tafel aan de zuidwestzijde waar je goed een plaat hout kunt bewerken. De zaagtafel en de lintzaag komen er in en wie weet is er ook plaats voor een fiets (of 4) . In de tuin lagen deze zomer zelfs een tijdje 4 stenen die de dimenties aangaven.
Maar tot die tijd gebruiken we die andere schuur, onze huiskamer. En omdat ik deze 2 jaar het meest aan het rotzooien ben met hout, maak ik de meeste rotzooi.
Ik ben blij dat ik geen vrouw heb die regelmatig klaagt dat ik mijn gereedschap en spullen niet moet laten slingeren.

5 opmerkingen:

  1. Vooral die bijl ziet er spannend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik iedereen maar vertellen dat ik zo subtiel te werk ga als ik aan mijn bootje klus. Dat gelooft nu niemand meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dat teakhout?
    en ga je zelf je schuur bouwen?
    Tis wel veel warmer hoor, in zo'n huiskamer, dus wat dat betreft zou ik geen haast maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jowi, ja teakhout, héél dun, dus niet te ver schuren want dan blijft er niets meer van over. De zijkanten zijn wel teak latjes, zodat de zijkanten tegegen een stootje kunnen.
    Die schuur bouw ik niet zelf, àls het gaat gebeuren denk ik dat de wederhelft dat voor zijn rekening neemt. En de wederhelft kennende komt er dan ook een kachel in....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...