vrijdag 8 februari 2008

We zijn er helemaal klaar voor

Vandaag hebben we officieel de Caterpillar 3306 in gebruik genomen. De motor komt van een mooi jacht dat een refit onderging bij de Vries (Feadship XL) in Makkum. We hebben het geschonken gekregen door de eigenaar van het jacht en de werf. Pon Power was bereid om nog wat onderdelen te sponsoren en het bijbehorende werkplaatshandboek. De installatie is verzorgd door Tanahatoe Techniek.

En ik, ik ben er heel erg blij mee, een moderne gangbare motor in een nieuwe school. Binnenkort ga ik plannen maken om er wat aan te hangen zodat de motor ook belast kan worden. Wie heeft er nog een draaiende separator voor me? Of een stelling waar ik een watermaker (omgekeerde osmose) op kwijt kan? Aanbod in deze richting graag bij commentaar.

Oh ja, morgen is iedereen die geïnteresseerd is natuurlijk van harte welkom! De Cat draait, de DAF draait en de Petter zo nu en dan ook.

3 opmerkingen:

  1. Nou, wie weet.
    We moeten morgen naar 't Simon Vestdijk...
    Wij hadden vroeger (toen ik nog op de chartervaart zat) ook 'n caterpillar. Het gele monster !
    www.alacartecruises.nl/default.asp?section=schepen&subsection=ir

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Harte Welkom! Ik ben er de hele dag.
    Volgens mij heb ik de Geesje van Urk nog verhuurd toen ik voor Zeilvloot Zwartsluis voer en in de winter op het kantoor zat....

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...