donderdag 13 maart 2008

Patat

Ik ben rozig, zit voor de net aangestoken houtkachel en maak een beugelflesje Grolsch open. Heerlijk dat rozige gevoel, ik verlang ernaar want het houdt voorjaar in.
Vanmorgen op tijd de pleister op de pijp geplakt. De motor op de wal warm laten lopen en kijken of het gat dicht was. Leuke bijkomstigheid is dat ik nu weet dat als de thermostaat open gaat het koelwater van sb onder het schip naar bb loopt. (Wist ik niet want ik lig nooit in het water te voelen aan mijn koelpijpen tijdens het varen.)
Het was dicht en dus lieten we er geen gras over goeien Margje in de plomp en varen maar. Wind of geen wind, rollers bij de Heerenzijl, vast water op het Heegermeer en toch nog te vroeg bij de spoorbrug. Gelukkig wordt er druk gebaggerd richting Makkum en een dijkje gemaakt richting Heeg en kon ik door de brug met een baggerschuit. Fijn dat ze weer voor de wal ligt.
De adrenaline of endorfine maar even gebruikt om al het hout dat er voor de deur lag weg te werken naar de achtertuin, beide mannen deden het zware werk hoor, maar het geeft wel een goed gevoel.
Maar zin in koken had ik niet, en dus heb ik de speciale curry te voorschijn gehaald, uitje gesneden en zoon op de fiets naar de patattent gestuurd. Zalig!

5 opmerkingen:

  1. Da 's 'n flinke bos hout voor de deur ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik had (bijna) dezelfde reactie als Anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anders, jij weet van bossen.
    @Gerhard, mannen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei klinkt errug lente. Bier met houtkachel en geen regen. Wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...