donderdag 15 januari 2009

Als de egeltjes...heel voorzichtig

Stel je eens voor dat je wakker móet blijven. Een nacht niet kunnen slapen komt wel eens voor. Ik sta dan meestal op, leg een blok hout op de kachel, zet een pot thee en kruip in de stoel van mijn opa. De volgende nacht slaap ik meestal prima. Maar wakker moeten blijven terwijl je niets te doen hebt.... Binnenkort moet ik aan de bak.
De neuroloog heeft mijn CT, MRI en EEG gelezen, normaal, met een traag afwijkinkje waar ze haar vinger niet achter kan krijgen. Dus moet ik voor een slaap-deprivatie EEG, ergens tussen nu en twee weken, naar het ziekenhuis. Ze gaan me uitputten en dan schijnen al mijn hersenafwijkingen duidelijker te worden.
Mij schoten een nacht eindeloze boeken en eindeloze DVD's maar ook eindeloze sex door het hoofd. Hoe zal de zuster kijken als ik om een 2 persoons bed vraag om door mijn slapeloze nacht te komen?
Ik mag in ieder geval 3 maanden geen auto rijden, en omdat ze die traagheid hebben gevonden is daar nog 3 maanden bij op gekomen. Ik mag niet in een boom klimmen, of op een motor, bij voorkeur ook niet bij een draaiend vliegwiel staan, maar mag wel aan het werk. Dus daar begin in maandag weer mee, net als de egeltjes, ........héél voorzichtig.

5 opmerkingen:

  1. niet rijden álá...
    maar niemand had 't toch over varen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn zoontje heeft dit ook. Hij maakt geen melatomine aan. Erg vervelend. Ik wens je veel succes en op naar het 2persoonsbed!!*grinzz*

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anders, nee, en ik heb het ook niet aangedragen, voor de zekerheid.
    @ Sillyme, wat rot, is dat aan te vullen? En heeft hij vaak aanvallen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en niet vergeten om heel veel koffie te vragen? anders val je na de sex tóch nog in slaap (of is die letterlijk eindeloos?? ehrm... laat het antwoord maar zitten ;-))
    piekeren helpt ook goed om slapeloos te blijven :-\

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Elsje Ja piekeren ben ik goed in, koffie mag helaas niet. en wat die sex betreft... Dat ben ik niet die in slaap valt, tocht?

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...