donderdag 29 januari 2009

vers

Maandagmorgen reizen onze leerlingen uit het hele land naar Harlingen. Daar hebben ze niet de hele morgen voor nodig. Voor de leerlingen die uit de diepe delen van Friesland komen is het wel nodig en dus beginnen onze lessen om kwart voor één. Op de huisvesting eten ze de rest van de week warm tussen de middag maar op maandag brood.
Ik jat altijd wat kapjes, nou ja jatten, niemand vind ze lekker en dus eindigen ze vast in de vuilnisbak, en ik vind niets lekkerder. Verse knapperige kapjes met een zachte binnenkant. Soms nog warm.
Vanmorgen was thuis de vriezer leeg, ik kon de mannen nog net met een lunchpakket naar school sturen maar daar hield het dan ook mee op. Dus toen ik zin kreeg in lunch, moest ik eerst op de fiets naar de bakker. Die hebben een aanbieding 5 broden voor zeven en een halve euro. Bovendien is het brood toch lekkerder dan van de supermarkt. En dan het moment dat je drie boterhammen steelt, de rest gaat de vriezer in, voorziet van wat roomboter of Zwitserse kaas of wat Pflaumus. Dat is toch wel een beloning...
Waarvoor ik beloond moest worden? Geen idee, maar ik geniet er volop van.

2 opmerkingen:

  1. Tot op zekere leeftijd van mijn zusjes kon mijn moeder de kapjes altijd wel aan hen kwijt door te zeggen dat ze er grote borsten van kregen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, was dat de oorzaak, en ik maar denken dat het aanleg was..

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...