donderdag 22 januari 2009

Opgeruimd is netjes

De boot moet eigenlijk altijd klaar zijn om te varen. Het maakt niet uit of er ijs in de Dolte ligt of dat de bruggen aangevraagd moeten worden en ik dus eigenlijk zowiezo niet kan varen. Maar het weerbericht luidt zuid 8 tot 9 en het is koud buiten dus stel ik de vaarreis toch maar uit tot begin april. Tot nu toe was ik aan het timmeren in het vooronder en in de kuip. Tot deze winter. Eigenlijk moet er een nieuw plafond in met lampjes, en de speakers van de radio.
Dus heb ik moed verzameld, de oude platen zijn er uit en de brandgevaarlijke isolatie die daar boven zat ook. Wat een puinhoop geeft dat, maar na wat opruimen en vier vuilniszakken schuimkorrels ziet het er al weer overzichtelijk uit.
Ik zie de werkzaamheden aan boord als training voor weer aan het werk kunnen. Maar na drie uur pielen, praten met de buurman en wat rukken aan een plafond-plaat ben ik uitgeput. Tijd voor de rit naar huis met de staart tussen de benen. Maar niet voordat ik even stofgezogen heb en het scheepje, als ik zou willen, gewoon weg zou kunnen varen.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij
    werkt dat
    heel therapeutisch...

    ik weet nog dat ik
    met de bedrading van onze boot bezig was,
    het schoot totaal niet op,
    buiten vroor het
    en woei 't de schapen van de dijk,
    maar het was fijn aan boord te zijn
    en gewoon 'n beetje aan te klungelen...

    BeantwoordenVerwijderen

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...