donderdag 2 april 2009

De kliko's staan er weer

Als je in Workum je ligplaats aan de oever van de Dolte kiest heb je in de zomer de beschikking over een Kliko voor je scheepsafval. Vanmiddag stopte er een grijs kenteken van de gemeente naast mijn jacht, hij had een Kliko uit de winterslaap gehaald en dat was het eerste teken van het vaarseizoen. Dat het ook met schepen aanmerkelijk drukker was, is ook een gezellig teken, mensen voelen zich verbonden zo vroeg op het water.
Mag ook wel, want met deze temperaturen moet je toch eigenlijk op de achterbank van je eigen jacht zitten genieten van de zon...
Tot die tijd sla ik nog wat spijkers in de kombuis en maak ik mallen om de aluminium ramen te kunnen betimmeren. En tot mijn grote genoegen begint het al aardig ergens op te lijken. Strak plafonnetje niet?

1 opmerking:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...