zondag 5 april 2009

Rob de Nijs

De omlijsting van de voorramen bestond uit 7 stukjes verrot hout. Ik heb ze maar als mal gebruikt om het nieuwe hout te zagen. Gelukkig kreeg ik wat tips want anders was dat nooit gelukt, wat dacht je van een potloodje van één cm aan een tangetje met een kromme bek. Natuurlijk om het aluminium kozijn af te tekenen terwijl je maar 2 cm speling hebt aan de binnenkant. Nu zijn het nog maar 2 delen en is er aan het grote zaagwerk, voor deze winter, voorzichtig aan een eind gekomen.
Rob de Nijs? Nou die spleet tussen de stukjes hout middenvoor die deden me aan het gebit van Rob de Nijs denken. Ik had een vriendin die daar enorm gek op was. Mijn betimmering krijgt nog een beugeltje om de boel bij elkaar te houden, volgens mij heeft Rob dat nooit gedaan.

1 opmerking:

Aan boord

De brug bij le Havre ligt onder een wisselend bewolkte lucht. Niet slecht want toen ik uit Workum wegreed vanmorgen kwam de regen met bakk...